07 грудня 2024 року ukrmova@pdmu.edu.ua (05322) 2-69-41

В ОСЕРЕДКУ ІНТЕРАКТИВНОЇ ОСВІТИ 

 

Сьогочасна ситуація – це дієве випробування відповідальності й самоорганізації. Перетворивши власне житло на навчальні кабінети, обладнані надсучасними ґаджетами й узвичаєними дидактичними засобами, ми відкрили неосяжні обшири можливостей дистанційної освіти й переконалися в ефективності й незамінності традиційного «реального» процесу навчання!

Уже кілька років поспіль викладачі кафедри українознавства та гуманітарної підготовки напрацьовують теоретико-методологічну базу раціонального впровадження інформаційно-комунікаційних засобів та інструментів навчання у вишівську освіту. На користь їхньої компетентності й уміння використовувати технології Веб 2.0 в реальному навчальному процесі свідчать креативні експерименти із другим поколінням мережевих серверів Інтернету й навчальними платформами.

На сьогодні іноземні студенти, які вивчають українську мову в УМСА, забезпечені вповні методичними матеріалами – програмами, планами семінарських занять, навчальними презентаціями, тестами й іншими інструментами моніторингу знань. 

Запровадження карантинних заходів – поштовх до пошуку нових ефективних форм роботи зі студентством, відкриття потужних можливостей віртуальної (цифрової) освіти й адекватної оцінки переваг традиційної! Попри вкрай несприятливу атмосферу викладачі згуртувалися й намагаються налагодити комунікацію зі студентами: консультують їх, пояснюють інформацію, яку важко засвоїти самостійно, активно допомагають виконувати практичні завдання.

Консультування щодо виконання вправ відбувається в месенджерах (Viber,Telegram,WhatsUp). Перетворилися на навчальний осередок і поширені серед молоді сервіси «Фейсбук », «Інстаграм», «Телеграм», «Твітер» тощо. Стали звичними контакти у віртуальному класі «Google Classroom». Платформа працює на ноутбуках, ПК, планшетах, мобільних пристроях, тому доступна кожному.

Щоб не втратити надважливий у процесі навчання елемент соціалізації, викладачі обирають для роботи й інші варіанти, які пропонує нам Інтернет нового покоління. Відчутно підвищилися показники частоти послуговування платформою Zoom, яка дозволяє проводити заняття у вигляді онлайн-конференцій. Її переваги помітно й неозброєним оком: можливість залучити до практичного заняття всю студентську авдиторію, побачити й вислухати кожного, зосередити увагу на головному, найважливішому. І ще: візуалізувати процес подачі фактажу мультимедійними презентаціями, авдіо- й відеозаписами, ілюстраціями тощо! Викладач спокійно обирає зі студентами зручний для всіх час і працює в комфортній атмосфері задоволених студентів. Звісно, є й мінуси такої комунікації, передовсім технічні збої. Але навчання, як і життя, триває! 

Професії

 

Документы по тексту