14 червня 2025 року ukrmova@pdmu.edu.ua (05322) 2-69-41

МЕТОДИЧНІ НОВАЦІЇ: 

КРЕАТИВНА ЛОКАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Викладачі кафедри українознавства та гуманітарної підготовки не стоять осторонь найновіших трансформацій в освіті. Ми усвідомлюємо важливість і актуальність сучасних педагогічних зрушень, динаміку й масштаб яких інколи навіть складно фіксувати.

Експериментуємо з модерними формами й методами навчання іноземної студентської аудиторії. Уже звичними стали заняття-практикуми, пошуки, дискусії, диспути, мандрівки, панорами, заліки тощо.

Для візуалізації теоретичного матеріалу з передбаченої навчальною програмою іноземних студентів-третьокурсників теми «Структура і функції стоматологічної поліклініки» чергове практичне заняття з дисципліни «Українська мова як іноземна» провели в стоматологічному кабінеті.

Така варіація традиційної форми подачі фактажу й локації навчального процесу посприяла активізації студентів, їхньому пожвавленню й зростанню зацікавленості навчальним стоматологічним дискурсом. Запам’ятовування нового лексичного матеріалу, інтерпретація фахових текстових фрагментів за можливості зорового сприймання забезпечили кращі навчальні показники.

Студенти охоче розглядали стоматологічні інструменти, надсучасне стоматологічне обладнання, спілкувалися з лікарями-практиками, ставили запитання й занотовували найважливіше. Склалося враження, що вони ненадовго забули про часові обмеження, чіткий навчальний регламент, утрадиційнену схему заняття і відчули себе дипломованими стоматологами. На тлі посутніх освітніх змін, що відбуваються протягом останніх десятиріч у світовому й вітчизняному дидактичному континуумах, посилюються вимоги до навчання майбутніх конкурентоспроможних фахівців різних галузей, зокрема й стоматологічної. Упровадження нових технологій – проєктних, ігрових, технологій диференційованого й проблемного навчання, інтерактивних форм і методик – змінює узвичаєний алгоритм проведення авдиторних занять.

Ми переконані: якого молодого спеціаліста підготує навчальний заклад, залежить від діяльності науково-педагогічних працівників і раціональної організації ними вишівського навчально-виховного процесу. Маємо надію, що наші випускники зарекомендують себе кваліфікованими спеціалістами стоматологічної галузі й демонструватимуть належний рівень володіння фаховою українською мовою.