Дистанційне навчання триває
Попри складну епідеміологічну ситуацію в країні, оголошений карантин і неможливість навчатися у звичному режимі, викладачі кафедри українознавства та гуманітарної підготовки УМСА успішно напрацьовують навчально-методичну базу для раціональної реалізації алгоритму дистанційного навчання. На часі – активне використання сучасних комунікаційно-інформаційних засобів. Відбувається навчання студентів із усіх дисциплін, які викладаються на кафедрі: «Українська мова за професійним спрямуванням», «Українська мова як іноземна», «Іноземна мова за професійним спрямуванням». На період карантину групи закріплені за викладачами згідно з розкладом і студенти самостійно вивчають теми. За організацію проведення дистанційного навчання з дисциплін, що викладаються на кафедрі, відповідальні викладачі:
- Юфименко В.Г. («Українська мова за професійним спрямуванням»)
- Жовнір М.М. («Українська мова як іноземна»)
- Козуб Г.М. («Іноземна мова за професійним спрямуванням»).
Викладачі кафедри використовують всесвітню мережу для навчання студентів: надсилають групові й індивідуальні завдання в соціальних мережах, листуються зі студентами, за допомогою сучасних ґаджетів пояснюють складний навчальний матеріал, завантажують фото, навчальне відео тощо.
Студенти беруть участь у квестах, вікторинах, виконують тестові завдання. Зауважимо, що всесвітньовідомі мережі Фейсбук, Інстаграм, Телеграм, Твітер та ін. частково перетворилися на навчальну платформу. У межах цих мереж паралельно з комунікативним активно розвивається й дидактичний сегмент, особливо зараз. Активно послуговуються викладачі-мовники під час навчання й додатком «Вайбер».
Сучасні електронні засоби допомагають налагоджувати постійний зв`язок, у режимі on-line здобувати необхідні знання, а в разі виникнення запитань викладачі готові надати консультативну допомогу при вивченні відповідних дисциплін.
Відповідно до тематичного плану навчання викладачі розсилають завдання своїм групам (тести, запитання) за допомогою додатків Viber, Skype, Telegram та e-mail й отримують виконані завдання.
Упроваджено в роботу кафедри спілкування зі студентами за допомогою on-line платформи Zoom, яка дає можливість створення конференційного спілкування одночасно з групою студентів та майже повноцінно відтворює практичне заняття (розбирається тема, виконуються завдання).
Після завершення карантину кафедрою буде здійснено контроль отриманих під час дистанційного навчання знань. Підсумковий модульний контроль із предмета «Українська мова за професійним спрямуванням» буде проводитись після припинення карантину за розкладом або за індивідуальним графіком.
Під керівництвом викладачів кафедри студенти, які вивчають дисципліну «Українська мова як іноземна», користуються соціальними серверами другого покоління (Веб 2.0) для групового навчання й для роботи в навчальних групах, а також для самостійного пошуку інформації.
Заохочують викладачі й до самостійного створення мережного контенту − текстів, презентацій, малюнків, фотографій, відеозаписів й інших матеріалів, які можна перевірити й оцінити.
Дистанційне навчання студентів із предмета «Іноземна мова за професійним спрямуванням»
1 курс (221»Стоматологія», 222 «Медицина»).
Студенти 1 курсу працюють за посібником «Практическое пособие по грамматике русского языка» Т.Н. Алексєєнко, Л.і. Васецької. Викладачі кафедри українознавства та гуманітарної підготовки організували самостійне опрацювання тем за вказаним посібником, а саме:
Т.4. Определительные отношения.
Студенти читають тексти «Общая характеристика дыхательной системы», «Лёгкие», «Клетка» і виконують усі вправи, не менше 10 впр. – письмово, виконують підсумковий текст.
Т.V.2. Временные отношения в простом предложении.
Тексти «Сердце», «Большой и малый круг кровообращения», читають граматику, виконують усі вправи, не менше 10 впр. – письмово, виконують підсумковий текст.
Т. V.2. Временные отношения в простом предложении.
Тексти «Гипотермия», «Вирусы», студенти читають граматику, виконують усі вправи, не менше 10 впр. – письмово, виконують завдання «Проверь себя».
Т. V.3. Условные отношения в простом предложении.
Тексти «Питание», «Первая помощь при вывихе нижней челюсти», читають граматику, виконують усі вправи, не менше 10 впр. – письмово, виконують підсумковий текст.
Т. V.4. Причинно-следственные отношения в простом предложении.
Текст «Железы внутренней секреции», читають граматику, виконують вправи, завдання «Проверь себя».
Доценти Козуб Г.М., Мартиросян Л.І. тримають зв'язок із студентами через Вайбер, Телеграм. Г.М. Козуб спілкувалася із студенткою Саідмаматовою Сабріною, гр. 36 1 стом., дала завдання для групи.
Крім того, студенти Лауттар Ібрахім та Саідмаматова Сабріна (науковий керівник – доц. Козуб Г.М.), студент Лафтімі Ісмаіл (науковий керівник – доц. Глобіна Л.В.) готують виступи та презентації на студентську конференцію. Викладачі постійно консультують їх з питань термінології.
2 курс (221»Стоматологія», 222 «Медицина»).
Доц. Козуб Г.М. спілкувалась із старостою гр. 19 2 стом. Солодаром Маором, який зараз перебуває вдома, в Ізраїлі. Групі було дане завдання й надісланий електронний варіант підручника з української мови.
Студенти 2 курсу працюють самостійно за підручником Т.В. Шадріної, А.А.Звягіної. «Украинский язык. Практикум». Студентам дане завдання вивчити 6 тем, виконати всі вправи:
- Фонетическая система украинского языка.
- Личные и притяжательные местоимения.
- Имя существительное: род, число. Тема «Профессии».
- Имя существительное: род, число. Тема «Моя семья».
- Имя существительное. Родительный падеж. Дательный падеж. Предлоги. Тема «Мой дом».
- Имя существительное. Творительный падеж. Предложный падеж. Имя прилагательное. Тема «Моя комната».
3 курс (221 »Стоматологія»)
Студенти 3 курсу працюють самостійно за навчально-методичним посібником «Читаем по-русски. Методы обследования стоматологических больных».
Студентам дане завдання вивчити теми 3-4, виконати всі вправи (Тема 3. Клиническое обследование зубов и окружающих их тканей. Тема 4. Лабораторные методы исследования в стоматологии.)
У вайбері створені групи зі студентами (ст. викл. Владимирова): 32 1 ст., 33 1 ст.,14 2 ст., 24 3 ст., 27 3 ст., 29 3 ст., 18 2 мед., 20 2 мед. У групах 18 2 стом. і 26 3 стом. – зв'язок тільки з деякими студентами. Студенти проінформовані про роботу. Дані чіткі інструкції щодо користування методичними рекомендаціями на сайті кафедри. Надано електронні варіанти посібників. Студентам запропоновано виконувати завдання для самостійної роботи за методичними рекомендаціями для студентів і пересилати для перевірки / оцінювання фото від руки написаних відповідей в вайбер або на електронну пошту.
Викладачі кафедри бажають своїм студентам успішного засвоєння знань, стійкого імунітету й міцного здоров`я!